Dit is vrijwel de meest gestelde vraag door onze klanten. Wij geven een aantal inspirerende tips om over na te denken. Wordt jouw website hierna wel gevonden door Google?
1. Hoeveel woorden per pagina?
Hoeveel woorden moet ik gebruiken op een pagina om hoger in Google te komen? Als je deze zoekterm intypt bij de zoekmachine kom je ontzettend veel verschillende antwoorden tegen. De een zegt “minimaal 100” de ander heeft het over “maximaal 300” weer een ander zegt “zoveel mogelijk”. Je ziet door de bomen, het bos niet meer.. Maar eigenlijk is het antwoord simpel. De zoekmachine heeft ondertussen aardig wat ervaring opgedaan en is hierdoor een stuk slimmer geworden.
Google gebruikt verschillende methodes om te verifiëren of het juiste antwoord op jouw pagina te vinden is. Belangrijk is relevante content. Relevante content is informatief, inspirerend en doelgericht. Ga maar eens na of het juiste antwoord op de vraag van de bezoeker te vinden is op jouw pagina. Het is belangrijk om goed te begrijpen waarom de zoeker de desbetreffende vraag stelt. Pas dan kun je een vraag goed beantwoorden. De ene vraag is met 50 woorden te beantwoorden, een andere vraag heeft aan 4000 woorden nog niet genoeg.
2. Hoe weet Google of het juiste antwoord te vinden is op mijn pagina?
Om goed te begrijpen hoe Google het juiste antwoord op je pagina vindt, is het goed om iets dieper op de materie van de zoekmachine in te gaan. We weten nu dat Google niet kijkt naar het aantal woorden en dat relevante content belangrijk is om te ranken. Maar houd er rekening mee dat wanneer er weinig content op een pagina is te vinden, de bezoeker ook snel weer verdwenen is. Hierdoor gaat het zogenaamde bouncepercentage (Tijd van de bezoeker op de pagina) omlaag. Het bouncepercentage neemt Google mee in de beoordeling of het juiste antwoord te vinden is op uw pagina. Dus zorg er voor dat bezoekers niet al te snel je pagina verlaten.
3. Gebruik niet alleen tekst op je pagina
Vaak zeggen beelden meer dan 1000 woorden. Ook dit begrijpt Google als geen ander. Deze beelden hoeven niet altijd een foto's of video's te zijn. Een veelzeggende grafiek of opsommingen kunnen bezoekers vaak ook voorzien van relevante informatie of een duidelijk antwoord op de gestelde vraag.
Er zijn nog veel meer van deze handige tips & trucks om rekening mee te houden bij het schrijven van jouw webtekst en het inrichten van je webpagina. Wil je meer informatie of over over SEO, online trends, of schijven van je eigen webtekst? Schrijf je dan in voor onze mailinglist, of vraag een vrijblijvend inspirerend gesprek aan.
© Afbeelding: SEO Link Building
Ik heb wel eens gehoord dat het allerbeste voor je SEO kunt gaan bloggen. Klopt dit?
Dat klopt Annelien, Google heeft een voorkeur ontwikkeld voor websites met veel teksten. Deze tekst moet van hoge kwaliteit zijn en regelmatig worden vernieuwd.
Een blog is hiervoor uitermate geschikt.