
De beste tips voor het bijhouden van je website, geven wij niet voor niks. Vaak komen wij op het web, websites tegen die in de sluimerstand staan. Websites waar helemaal niets mee gebeurd. En dat is een gemiste kans!
Ben je eigenaar van een website? Dan is de kans groot dat je daarnaast ook nog een bedrijf runt. Vaak is het zo dat het onderhouden van je website minder prioriteit krijgt. Maarrrr:
“Wist je dat 70% van jouw bezoekers of gasten eerst op je website kijkt, voordat ze je bedrijf bezoeken?!”
Het niet bijhouden van je website kan dus leiden tot frustratie bij jouw klanten of gasten die je bedrijf nog moeten bezoeken. Dit kan dus flinke nadelige gevolgen hebben voor je bedrijf.
Hieronder staan een aantal voorbeelden van wat mensen tegenwoordig doen, voordat ze je bedrijf of restaurant bezoeken. Waarschijnlijk doe je dit zelf ook:
- Wat zijn de openingstijden?
- Hoe kan ik reserveren?
- Wat is er te doen?
- Wat staat er op de kaart?
- Zijn er nog interessante aanbiedingen?
Het is een beetje afhankelijk van het soort bedrijf, maar hopelijk is bij jou de bovenstaande informatie te vinden. Zo niet, dan is het verstandig om hier nog eens goed naar te kijken.
Nog een voorbeeld: Vaak kom ik op websites oude berichten tegen. Het komt nogal knullig over wanneer er een bericht van 18 juni 2014 op je website staat. Men denkt dan: “Op de website gebeurt weinig, dus dan zal het in het bedrijf niet anders zijn.”
Wanneer jou bezoekers afhaken, dan haakt Google ook af
Google is tegenwoordig zo slim dat het kijkt naar het gedrag je bezoekers. De tijd die ze op je website doorbrengen en of ze doorklikken is hierbij zeer belangrijk. Je kunt dus wel nagaan, als er weinig tot geen vernieuwende of interessante info op je website te vinden is, dat bezoekers de website snel weer wegklikken. Zonde!
Gebruik je website als een effectieve marketing tool
Jouw website is waarschijnlijk een aardige investering geweest. Waarom zou je er dan geen gebruik van maken? Laat je jouw website verwaarlozen, dan is de investering letterlijk een verspilling van je tijd en geld geweest. Zie je website niet als visitekaartje, maar als een effectieve marketing tool.
Laat je website ervoor zorgen, dat jouw klanten over die laatste drempel hobbelen en naar jouw bedrijf toe komen!
Je kunt dit bijvoorbeeld doen door een gratis e-book of whitepaper aan te bieden in ruil voor een e-mail adres. Dit e-mail adres kun je weer gebruiken om tips en trucs te delen. “Vergeet dan niet om ook af en toe een leuk aanbieding te sturen.” Grote kans dat je regelmatig een extra verkoop doet.
Vind je het moeilijk om je website bij te houden?
Er zijn genoeg redenen om je website regelmatig te voorzien van een update. Gelukkig ben je niet de enige, die er tegenop ziet om iedere keer weer die website te voorzien van nieuwe informatie.
Daarom geef ik je graag een aantal tips om het bijhouden van je website een stukje makkelijker te maken.
Tip 1: Gewoonte
Maak er een gewoonte van om jou website regelmatig te voorzien van een update. Zet bijvoorbeeld voor iedere maandagmiddag of vrijdagochtend een reminder in je agenda, om even je website te bekijken of er nog wat verbeterd of toegevoegd kan worden. Plan hier een paar uur per week voor in, zodat je er ook echt even tijd voor kunt nemen.
Tip 2: Niet alles zelf willen doen
Laat het onderhouden van je website over aan één van je medewerkers of huur voor een paar uur per week een webredacteur of copywriter in. Een webredacteur of copywriter kan bijvoorbeeld je online kalender even invullen of een blog bericht voor je schrijven. Ik weet dat het een kleine investering is, maar ik kan je verzekeren dat deze zich dubbel en dwars terug verdient.
Daarnaast voorkomt het voor jou veel frustratie en stress en geeft het je de ruimte om de dingen te doen waar je echt goed in bent.
Tip 3: Begin een blog op je website
Waar wij in de afgelopen jaren achter zijn gekomen, is waneer je begint te schrijven voor jouw klanten op je website, dat je enorm veel bezoekers kunt aantrekken. Schrijf inspirerende teksten, tips, trucks over jouw expertises in jouw branche en je bezoekersaantallen schieten omhoog. Grote kans dat een aantal van jouw website bezoekers ook eens je bedrijf of restaurant komen bezoeken of een bestelling bij je doet!
Tip 4: Simpel CMS
Eén van de meest handige tips om je website bij te houden, is gebruik te maken van een simpel CMS. (Content management systeem om gemakkelijk teksten en afbeeldingen aan je website toe te voegen.) Wanneer het niet gemakkelijk is om elementen aan je website toe te voegen, dan gaat het onderhouden je sowieso tegen staan.
Wij maken gebruik van WordPress CMS in combinatie met Elementor Pro. (Dit laatste is belangrijk.) Hiermee wordt het bijhouden, het toevoegen van nieuwe pagina’s en content een fluitje van een cent. Je kunt namelijk met één druk op de knop nieuwe elementen voor schitterende pagina's toevoegen.
Wil je dit ook eens proberen? Neem dan gerust eens contact met ons op voor een vrijblijvende demo.